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 Accademia di Belle Arti Venezia

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INFORMATIVA SUL TRATTAMENTO DEI DATI PERSONALI degli utenti che consultano il sito web dell’Accademia di Belle Arti di Venezia
ai sensi dell’art. 13 del Regolamento UE 2016/679 e delle ulteriori normative vigenti

Ai sensi del Regolamento (UE) 2016/679 (di seguito "Regolamento"), questa pagina descrive le modalità di trattamento dei dati personali degli utenti che consultano il sito web dell’Accademia di Belle Arti di Venezia (di seguito "Accademia") accessibile per via telematica al seguente indirizzo https://www.accademiavenezia.it

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TITOLARE DEL TRATTAMENTO            
Titolare del Trattamento è l’Accademia di Belle Arti di Venezia, con sede in Dorsoduro, 423, 30123 - Venezia (VE), tel: 041 241 3752, e-mail: info@accademiavenezia.it, PEC accademiavenezia@pec.it

RESPONSABILE DELLA PROTEZIONE DEI DATI

Il responsabile della protezione dei dati è contattabile all’indirizzo e-mail dpo@accademiavenezia.it

FINALITÀ E BASE GIURIDICA DEL TRATTAMENTO

I dati personali indicati in questa pagina sono trattati dall’Accademia nell'esecuzione dei propri compiti di interesse pubblico o comunque connessi all'esercizio dei propri pubblici poteri (Art. 6 lett. e) del Regolamento), ivi incluso il promuovere l’accesso ai più alti gradi di studio e il loro completamento per i capaci e meritevoli anche se privi di mezzi, contribuendo a rimuovere ogni ostacolo a una effettiva uguaglianza di opportunità; garantire il diritto degli studenti a un sapere aperto e critico e a una preparazione adeguata al loro inserimento sociale e professionale; perseguire la qualità più elevata dell’istruzione e la formazione della persona; garantire e coordinare la libera attività di ricerca dei docenti; favorire il progresso tecnologico e la trasmissione delle conoscenze; favorire i rapporti con le istituzioni pubbliche e private, con le imprese e le altre forze produttive, partecipando attivamente alla definizione delle politiche che riguardano lo sviluppo della ricerca e del territorio.

I dati personali vengono trattati esclusivamente ai soli fini di migliorare l’offerta di servizi e per il tempo minimo necessario per espletare il servizio. I dati personali sono trattati esclusivamente per le finalità che rientrano nei servizi erogati dall’Accademia di Belle Arti di Venezia o per gli adempimenti previsti da norme di legge o di regolamento.  In particolare i dati sono trattati per finalità funzionali allo svolgimento delle attività di servizio, e specificatamente per l’erogazione di servizi basati su interfaccia web nonché per la ricerca statistica.

MODALITÀ E TEMPI DI CONSERVAZIONE DEI DATI TRATTATI

I dati personali sono trattati con strumenti automatizzati per il tempo strettamente necessario a conseguire gli scopi per cui sono raccolti.

Il trattamento dei dati viene effettuato in modo da garantire la massima sicurezza e riservatezza e può essere attuato mediante strumenti manuali, informatici e telematici idonei a memorizzarli, gestirli e trasmetterli, adottando misure di sicurezza tecniche e amministrative atte a ridurre il rischio di perdita, uso non corretto, accesso non autorizzato, divulgazione e manomissione dei dati.

CATEGORIE DI DATI TRATTATI

Dati di navigazione

I sistemi informatici e le procedure software preposte al funzionamento di questo sito acquisiscono, nel corso del loro normale esercizio, alcuni dati personali la cui trasmissione è implicita nell'uso dei protocolli di comunicazione di Internet.

In questa categoria di dati rientrano gli indirizzi IP o i nomi a dominio dei computer e dei terminali utilizzati dagli utenti, gli indirizzi in notazione URI/URL (Uniform Resource Identifier/Locator) delle risorse richieste, l'orario della richiesta, il metodo utilizzato nel sottoporre la richiesta al server, la dimensione del file ottenuto in risposta, il codice numerico indicante lo stato della risposta data dal server (buon fine, errore, ecc.) ed altri parametri relativi al sistema operativo e all'ambiente informatico dell'utente.

Tali dati, necessari per la fruizione dei servizi web, vengono anche trattati allo scopo di: ottenere informazioni statistiche sull'uso dei servizi (pagine più visitate, numero di visitatori per fascia oraria o giornaliera, aree geografiche di provenienza, ecc.); controllare il corretto funzionamento dei servizi offerti.

Dati comunicati dall’utente

L'invio facoltativo, esplicito e volontario di messaggi agli indirizzi di contatto dell’Accademia, i messaggi privati inviati dagli utenti ai profili/pagine istituzionali sui social media (laddove questa possibilità sia prevista), nonché la compilazione e l'inoltro dei moduli presenti sul sito dell'Accademia, comportano l'acquisizione dei dati di contatto del mittente, necessari a rispondere, nonché di tutti i dati personali inclusi nelle comunicazioni.

Cookie e altri sistemi di tracciamento

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Cookie di terze parti

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La gestione dei dati personali raccolti da terze parti è disciplinata dalle relative informative disponibili nei rispettivi siti web:

o  https://support.google.com/youtube/answer/2801895?hl=it

o  https://policies.google.com/technologies/product-privacy?hl=it

Informazioni sul trattamento dei dati personali effettuate attraverso le piattaforme di Social Media utilizzate dall’Accademia

Circa i trattamenti di dati personali effettuati dai gestori delle piattaforme di Social Media utilizzate dall’Accademia si rimanda alle informazioni da questi rese attraverso le rispettive privacy policy. L’Accademia tratta i dati personali conferiti dall'utenza attraverso le pagine delle piattaforme di Social Media dedicate a questa Istituzione, nell’ambito delle sue finalità istituzionali, esclusivamente per gestire le interazioni con l'utenza (commenti, post pubblici, etc.) e nel rispetto della normativa vigente.

Destinatari dei dati

Per le finalità sopra riportate, oltre ai dipendenti e collaboratori dell’Accademia, che agiscono in qualità di autorizzati al trattamento sulla base di specifiche istruzioni fornite in ordine alle finalità e modalità del trattamento medesimo, potranno trattare i dati personali anche i soggetti che offrono all’Accademia servizi strumentali o accessori strettamente connessi alle attività istituzionali della stessa, che potranno agire a seconda dei casi come autonomi Titolari, Contitolari o Responsabili del trattamento all’uopo nominati.

I dati personali potranno altresì essere comunicati ad altri Enti quando la comunicazione risulti necessaria in adempimento di un obbligo di legge.

I dati possono essere comunicati al di fuori dello Spazio Economico Europeo: sulla base di una decisione di adeguatezza da parte della Commissione europea, ex art. 45 del Regolamento (UE) 2016/679; tramite l’adozione di una delle misure di garanzia indicate dall’art. 46 del Regolamento (UE) 2016/679 (ad esempio le clausole tipo di protezione dei dati adottate dalla Commissione europea); o, in mancanza di una delle condizioni sopra indicate, tramite l’adozione delle condizioni di cui all’art. 49 del Regolamento (UE) 2016/679.

DIRITTI DEGLI INTERESSATI

Gli interessati hanno il diritto di ottenere dall’Accademia, nei casi previsti, l'accesso ai propri dati personali e la rettifica o la cancellazione degli stessi o la limitazione del trattamento che li riguarda o di opporsi al trattamento (artt. 15 e ss. del Regolamento). L’apposita istanza all'Accademia è presentata contattando il Responsabile della protezione dei dati presso l’Accademia all’indirizzo e-mail dpo@accademiavenezia.it

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DIRITTO DI RECLAMO     
Gli interessati che ritengono che il trattamento dei dati personali a loro riferiti effettuato attraverso questo sito avvenga in violazione di quanto previsto dal Regolamento hanno il diritto di proporre reclamo al Garante, come previsto dall'art. 77 del Regolamento stesso, o di adire le opportune sedi giudiziarie (art. 79 del Regolamento).

PRIVACY POLICY ON THE PROCESSING OF STUDENTS PERSONAL DATA
in accordance with Article 13 of Regulation (EU) 2016/679

Accademia di Belle Arti di Venezia ("Academy"), as part of its institutional aims and in fulfilment of the obligations set forth in art. 13 of EU Regulation 2016/679 ("Regulation"), provides this information to those who share their personal data in order to be admitted or enrolled to study courses and / or to undertake a degree program or a training course at the Academy (“students”).

1. Data Controller

The Data Controller is Accademia di Belle Arti di Venezia, with its registered office in Dorsoduro 423, 30123 Venice (VE). Data
Controller’s contact details are: Phone 041 241 3752 and E-mail info@accademiavenezia.it

2. Data Protection Officer

The Academy has appointed the Data Protection Officer, who can be contacted by writing to the e-mail address dpo@accademiavenezia.it

3. Sources and types of data

The Academy processes the personal data provided by the data subject during registration, pre-registration, matriculation and enrollment in courses of study, specialization, masters and any other course of education or professional training activated at the Academy, even after the achievement of any final title. Personal data, that can be processed exclusively for the purposes indicated
in point 4, are: a) personal data like name, surname, date of birth, contact, residence, career related data, participation in educational activities (presence on the day, place and time), relating to qualifications owned and on income conditions; b) navigation data when using platforms and online services; c) images and video footage for example during the distance learning activity; d) special categories of personal data (for example, data relating to health, racial and ethnic origin, orientation sexual) whose treatment is carried out only if authorized by express provision of the law, for the pursuit of purposes of significant public interest, or by express consent from the interested party contextually to the emergence of contingent needs (such as, for example,
a possible injury); e) data relating to criminal convictions and offenses.

4. Purpose and legal basis of the processing

The Data Controller processes data for purposes related to the performance of its institutional duties towards the student, in particular the management of the academic career and provision of services such as: a) management of admission procedures to study courses; b) pre-enrollment and enrollment for access to study courses and enrollment in educational activities however
named; c) management of the academic career, including the attainment of the qualification and any other final certificate; d) communications relating to administrative practices; e) calculation of the amounts of taxes due and in general use of economic benefits; f) management of inclusion services for students with specific disabilities; g) international mobility; h) possible participation in research projects or other institutional activities of the Academy; i) management of procedures related to the elections of student representatives and for their eventual performance the duties related to the elective office held by the interested party in the bodies of the Academy; j) management of disciplinary proceedings against students; k) use of the information, telematic and e-mail services provided by the Academy; l) organization of didactics, even at a distance, of exams and examinations for obtaining the title of study and any other final certificate and attendance record; m) use of library services; n) access to laboratories and other protected structures; o) activation and management of curricular and extra-curricular internships also at affiliated institutions; p) video surveillance of the Academy facilities; q) management of practices relating to claims; r) checking the truth of the self-certifications made pursuant to the D.P.R. n. 445/2000; s) statistical surveys carried out within the Academy in order to improve student services and assistance o in order to improve the teaching activity; t) archiving in the public interest, scientific or historical research or for statistical purposes.

Other institutional purposes such as: a) disclosure of the training offer and information and cultural events organized or sponsored from the Academy or from the teaching and research facilities;
b) incoming orientation, mentoring and outgoing orientation activities, activities aimed at inclusion in the world of work (job placement), also through communication of data to private and public entities and an inter-academic consortia for exclusive occupational or professional purposes; c) communication and management of initiatives aimed at awarding grants, prizes, honors
and events of public interest, also through the data communication to public and private subjects. The legal basis of the aforementioned treatments is represented by art. 6.1.e) of the Regulation ("processing is necessary for the performance of a task carried out in the public interest or in the exercise of official authority vested in the controller "), in general for personal data, and by art. 9.2. g) ("reasons of substantial public interest") of the Regulations and art. 2-sexies, paragraph 2, lett. bb), of d. lgs. n. 196/2003, for special categories of personal data.

5. Processing methods

The data processing is carried out in such a way as to guarantee security and confidentiality, using tools and suitable paper, eligible electronic devices, adopting appropriate technical and administrative security measures to reduce the risk of loss, misuse, unauthorized access, disclosure and tampering with data. The personal e-mail address, the telephone contact eventually
communicated by the data subject concerned and the institutional email address, assigned at the time of enrollment or registration, are the means through which all communications and related information will be sent career management and the pursuit of all the purposes indicated in point 4. Processing is excluded automated decision-making of personal data acquired, including
profiling.

6. Recipients of personal data and categories of recipients

For the above purposes, in addition to the employees and collaborators of the Academy, who act as authorized to process on the basis of specific instructions provided regarding the purposes and methods of processing itself, even those who offer services to the Academy may process personal data instrumental or accessories strictly connected to the institutional activities of the
Academy, which may act a as appropriate as independent Data Controllers, Joint Controllers or Data Processors appointed for this purpose. Personal data may also be disclosed to other third parties when the communication results necessary for the performance of the institutional functions of the Academy or in fulfillment of legal obligations and contractual, specific requests of
the interested party, management of any complaints or disputes and for the prevention and repression of fraud and any illegal activity.

7. Data retention period

Personal data are kept for the entire period necessary to carry out the purposes indicated in point 4, in accordance with the provisions of current legislation for the period necessary to comply with the legal obligations and management - administrative needs.

8. Data provisioning

The personal data provisioning for the purposes indicated in point 4 is essential for the establishment and management of the relationship between the data subject and the Academy, for the provision of services and for the fulfillment of the related legal obligations.

9. Transfer of data to third countries and / or international organizations

Personal data may be transferred to consular offices, embassies and abroad, in strict compliance with the provisions of the Regulation, even in countries outside the European Union when this is the case necessary for the management of international mobility student programs. The transfer to countries outside the EU, in addition to cases in which this is guaranteed by adequacy decisions of the European Commission, is carried out in such a way as to provide appropriate and appropriate guarantees pursuant to articles 46 or 47 or 49 of Regulation.

10. Data subjec rights and how to exercise them

As a data subject, you have the right to obtain from the Academy, in the cases provided for by the Regulation, access to personal data, the correction, integration and cancellation of the data or the limitation of data processing or to object of the data processing itself (Article 15 and following articles of the Regulation). The request can be submitted by contacting the Data Protection Officer
directly at dpo@accademiavenezia.it or by sending a communication to the Data Cotroller at the contact details mentioned in point 1.
Users who believe that the processing of their personal data is in violation of the provisions of the Regulation also have the right to file a complaint with the Data Protection Authority (Garante per la Protezione dei Dati Personali), as per article 77 of the Regulation, or to take pursue action through the appropriate judicial offices (Article 79 of the Regulation).